Mehmet Şimşek enflasyon verisi sonrası görüşlerini Twitter hesabı üzerinden paylaştıMehmet Şimşek dün Dolar kurunun kontrol altında olduğuna değinen mesajları bugün de enflasyon ve yüksek büyümeye dair teskin edici mesajları ile gündemde.Öncelikle dün mesajlarında Mehmet Şimşek ne demişti kısaca değinelim:Kanal 7’deki Başkent Kulisi Programı’nda dün açıklamalarda bulunan Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek “Dolar şu anda kontrol altında. TL’de kayıplar oldu. Bunun bir iç, bir de dış boyutu var. Değer kaybının dış boyutunda 3 temel trend var. ABD doları yılbaşından bu yana tüm para birimlerine karşı değer kazandı. İkincisi, küresel olarak faizlerin arttığı bir dönemdeyiz. Üçüncü faktör ise petrol ithal eden ülkelerle ilgili. Petrolün bir anda 80 dolara çıkması TL’nin değer kaybına neden oldu.” Demişti.Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Londra seyahati sırasında ve sonrasında kur yaşanan sert hareketleri takiben Merkez Bankası başkanı ile beraber Londra’ya güven tazelemeye giden Şimşek oradayken de olumlu mesajlar vermeye devam etmişti.Enflasyon konusunda ise “Türkiye’ye karşı endişeniz cari açık ve enflasyon ise bu yavaş yavaş düzeliyor. Dışarıdan büyük bir talep var. Enflasyon düşüyor, turizm şahlanmış durumda. İç talepte daha makul bir seviyede gidecek. Bu cari açık ve enflasyon yaratmıyor. Bu ekonomide her şeyin rayına oturacağını görüyoruz. Para politikasında sadeleşme sağlandı. Maliye politikasına yönelik endişeler yersiz. Bizim geçmişimiz belli. Biz mali disiplini yine devam ettireceğiz. Yapısal reform ayağında ise uzun bir süredir zaten yapıyoruz.” düşüncelerini dile getirmişti.Bugün açıklanan enflasyon verisinin beklentilerin üzerinde bir seviyede yer alması sonrası ise Twitter hesabı üzerinden yeniden açıklama yapan Şimşek ‘sürdürülebilir yüksek büyüme’ vurgusunda bulundu.Enflasyondaki artışın kısa vadede devam edebileceğini belirten Şimşek yılın ikinci yarısında düşüş beklentisini paylaştı.












































