Mayıs ayı enflasyonundaki yükselişin yarattığı endişelere karşılık hükümet cephesinden ekonomi yetkililerinde gelen açıklamalar sürüyorEkonomiden Sorumlu Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek bugün yaptığı açıklamalarında enflasyonun yılın ikinci yarısından itibaren düşmeye başlayacağını belirtti.Cari açığın büyük ölçüde altın ihracatına bağlı olduğunu belirten Şimşek, Türkiye’nin altın ve petrol haricinde cari açığının olmadığını söyledi.Başbakan Yardımcısı, TCMB’ye ilişkin, bankanın ihtiyaç duyulan yanıtı verdiğini ve normalleşme sürecinin ABD ile bağıntılı olması ihtimalinin yüksek olduğunu belirtti.Mehmet Şimşek’i açıklamalarına ek olarak Maliya Bakanı Naci Ağbal da NTV ile röportajında enflasyon konusuna değindi.Enflasyondaki hızlanmanın önümüzdeki aylarda devam etmeye hazırlandığını belirten Ağbal, Türkiye’de enflasyonun büyük kısmının maliyet kaynaklı olduğunu belirtti.Ağbal, ayrıca, 2018 enflasyonunun 2017 seviyelerinde kalmasının öngörüldüğünü söyledi.Maliye Bakanı’nın açıklamasına göre, Türkiye’de, vergi indirimleri de dahil olmak üzere, enflasyon karşıtı önlemler alınacak.
EKONOMİ
Yayınlanma: 06 Haziran 2018 - 12:11
Hükümet cephesinden enflasyon açıklamaları
EKONOMİ
06 Haziran 2018 - 12:11











































