Antalya'nın Kemer ve Alanya ilçelerinde yaşayan Rusya vatandaşları, Rusya Devlet Başkanlığı seçimi için oy kullanıyor.Yeni Mahalle Deniz Caddesi'ndeki Kemer Belediyesi Nikah Salonu'nda, Rusya vatandaşlarının Rusya Devlet Başkanlığı seçiminde oy kullanabilmeleri için sandık kuruldu. Bazı Ruslar oy kullanmaya eşleri ve çocuklarıyla geldi.Alanya'da 7 bin, Kemer’de 100 Rus vatandaşı oy kullanacakRusya Federasyon Antalya Konsolosu Ivan Stepanov, gazetecilere yaptığı açıklamada, daha önce Rusların oy kullanmaları için konsoloslukta sandık kurulduğunu ancak Kemer'de ilk defa oy kullanıldığını söyledi. Stepanov, Kemer'de 100 Rusya vatandaşının yaşadığını kaydetti.Oy kullanmaya eşi Ahmet Güçlü ile gelen 37 yaşındaki Elena Sidorova, 5 yıldır yaşadığı ilçede oy kullanmanın heyecanını yaşadığını dile getirdi.Rusya vatandaşları için Alanya Ticaret ve Sanayi Odası'nda sandık kuruldu. Alanya Rus Eğitim ve Kültür Derneği Başkanı Ekaterine Gündüz, Alanya'da yaşayan 7 bin Rus'un devlet başkanlığı için oy kullanabileceğini bildirdi.İlçede yaşayan Rus vatandaşlarına konuyla ilgili bilgi verdiklerini anlatan Gündüz, Rusların yoğun yaşadığı Mahmutlar Mahallesi'nden otobüs kaldırdık. İnanıyorum ki burada yaşayan her vatandaş vatandaşlık görevini yapacaktır. Bugün kullanamayanlar 18 Mart'ta Antalya'da kurulacak sandıkta oy kullanabilir. dedi. Valentina Novoydarskaya da Türkiye'de turist olarak bulunduğunu belirterek, Mutluyum, çünkü yurt dışında olmama rağmen oyumu kullanabiliyorum. Organizasyon için de herkese teşekkür ediyorum. Bize sağlanan imkanlar doğrultusunda oyumu kullanabiliyorum. diye konuştu.Bursa’da 500 kişi bekleniyorBursa'da aralarında Ahıska Türkleri'nin de bulunduğu seçmenler, Rusya Devlet Başkanlığı seçimleri için Ahıskalılar Kültür ve Yardımlaşma Derneğinde kurulan sandıkta oy kullanmaya başladı.Merkez Yıldırım ilçesindeki Ahıskalılar Kültür ve Yardımlaşma Derneğinde, kentte yaşayan Rus vatandaşlarının, Rusya Devlet Başkanlığı seçiminde oy kullanabilmeleri için sandık kuruldu.Dernek Başkanı Hamit Muzafferoğlu, muhabirine yaptığı açıklamada, Rusya vatandaşlarının 18 Mart Pazar günü gerçekleştirilecek Rusya Devlet Başkanlığı seçimi için oy kullanmak üzere dernek merkezine geldiğini söyledi.Bursa'da 2 bine yakın oy kullanma hakkına sahip Rusya vatandaşı olduğunu belirten Muzafferoğlu, Rusya vatandaşı ve çifte vatandaş olanlar, oy kullanıyor. Yaklaşık 500 kişinin oy kullanmasını ümit ediyoruz. Oylamalar, saat 09.00'da başladı, bugün saat 18.00'e, yarın ise saat 09.00'dan 17.00'ye kadar devam edecek. diye konuştu.Seçim komisyonu üyelerinin, oy pusulaları ve sandığı getirdiğini anlatan Muzafferoğlu, Biz sadece vatandaşlara duyuru yapıyoruz. Onların buraya gelip oy kullanmalarını sağlıyoruz ve yardımcı oluyoruz. dedi.Oyunu kullanan Emine Aktaş da herkesin seçimlere katılması gerektiğini dile getirerek, İnşallah haklı olan kazanır. Oyumu ilk defa burada kullandım. Çifte vatandaş komşularım var. Burada birkaçını gördüm. Desteklediğim bir parti var, inşallah o parti kazanır. Umarım Rusya ve Türkiye ilişkileri açısından da hayırlısı olur. ifadelerini kulandı.Darıca’da 84 oyRusya Devlet Başkanlığı seçimi için Kocaeli'nin Darıca ilçesinde kurulan sandıkta oy kullanma işlemi dün sona erdi.İstanbul'un Anadolu Yakası ile Kocaeli'de yaşayan Rusya vatandaşlarının Rusya Devlet Başkanlığı seçiminde oy kullanabilmeleri için Darıca'da sandık kuruldu.Adnan Menderes Kültür Merkezinde kurulan tek sandıkta oy verme işlemi saat 17.00'de başladı. Aralarında Kocaeli ve İstanbul'da yaşayan Ahıska Türklerinin de olduğu Rusya vatandaşları oylarını burada kullandı. Saat 21.00'e kadar süren oylama boyunca 84 seçmen oy verdi.6 kentte sandıkRusya, Türkiye'de diplomatik temsilciliklerine uzak mesafede yaşayan Rus seçmenleri için 10 Mart'ta Antalya'nın Alanya ve Kemer ilçelerinde, 10-11 Mart'ta Bursa'da, 12 Mart'ta Eskişehir'de ve 14-15 Mart'ta İzmir'de sandık kuracak. Mersin'de de 3 Mart'ta sandık açılmıştı.
DÜNYA
Yayınlanma: 10 Mart 2018 - 21:11
Türkiye'deki Rusya vatandaşları sandık başında
Türkiye'de diplomatik temsilciliklerine uzak mesafede yaşayan Rus seçmenleri için 6 kentte sandık kuruluyor. Antalya ve Bursa'da seçmenler, Rusya Devlet Başkanlığı seçimi için oy kullanmaya başladı.
DÜNYA
10 Mart 2018 - 21:11
İlginizi Çekebilir
















































