Japon gazetesi Sinop'ta kurulacak nükleer santralin maliyetinin öngörülerin iki katına çıktığını söyledi.
Sinop'ta yapılması planlanan nükleer santral için ÇED süreci başlarken, Japon gazetesi Asahi söz konusu santralin maliyetinin öngörüleri oldukça aştığını iddia etti.Aralarında Mitsubishi Heavy ve Itochu gibi Japon şirketlerin üstlendiği nükleer santral projesinde maliyet daha önce öngörülen seviyenin iki katına çıktı.Gazeteye göre daha önce dört nükleer reaktör için 2,1 trilyon yen (20 milyar dolar) öngörülen maliyetin 4 trilyon yen (38 milyar dolar) seviyesine yükseldiği belirtildi.Gazetenin iddiasına göre Japon şirketleri Türk yetkililere projeyi 2023 öngörüleriyle tamamlamanın zor olabileceğini belirtti. Bütün bu gelişmeler de ABD etkisinde olan Japonya'nın Türk-ABD gerginliği nedeni ile böylesine stratejik bir projede işi yokuşa sürdüğüne dair soru işaretlerini akıllara getiriyor.ÇED SÜRECİ BAŞLADITürkiye'nin ikinci nükleer güç santrali (NGS) olma özelliğini taşıyan Sinop NGS için hazırlanan Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) başvuru dosyası Çevre ve Şehircilik Bakanlığına yılın ilk bölümünde sunulmuştu.ÇED süresinin ilk aşaması olan başvuru dosyası ÇED yönetmeliğinde yer alan formata göre hazırlandı.Buna göre, Sinop İnceburun mevkisinde doğal orman vasfı olmayan alanda kurulması öngörülen santral için ÇED başvuru dosyası hazırlanarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığına sunuldu.ÇED başvuru dosyası, Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca genel formata uygunluğu onaylandıktan sonra hem kurulacak olan inceleme ve değerlendirme komisyonu (İDK) üyelerine gönderilecek hem de halkın görüşlerine açılacak.Halkın katılımı toplantısı gerçekleştirildikten sonra İDK üyelerinin görüş ve önerileri ile halktan gelen görüş ve öneriler doğrultusunda Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca ÇED raporu özel formatı hazırlanacak ve ÇED raporu da bu formata uygun olacak.
EKONOMİ
Yayınlanma: 15 Mart 2018 - 21:04
Sinop Nükleer'de Japonlar işi yokuşa mı sürüyor?
EKONOMİ
15 Mart 2018 - 21:04











































