Rusya Maliye Bakanlığı, iç piyasada yeniden döviz ve altın alımlarına başlanacağını bildirdi.Rusya Maliye Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, iç piyasada döviz ve altın alımlarının Haziran 2025'te durdurulduğu hatırlatılarak, bütçe kuralları çerçevesinde 8 Mayıs ile 4 Haziran tarihleri arasında yeniden alımlara başlanacağı belirtildi.Analistler, alımlara yeniden başlanması kararının petrol gelirlerinin artması nedeniyle alındığını ifade etti.İran Devrim Muhafızları Ordusu, 28 Şubat'taki ABD/İsrail saldırılarının ardından 2 Mart'ta Hürmüz Boğazı'nın geçişlere kapatıldığını duyurmuş, küresel petrol fiyatları hızla artışa geçmişti.Rusya Maliye Bakanı Anton Siluanov, 3 Mayıs'ta yaptığı açıklamada, petrol fiyatlarında son dönemde yaşanan artış sayesinde bütçeye yaklaşık 200 milyar ruble (yaklaşık 2,7 milyar dolar) ilave kaynak geldiğini belirtmişti.
EKONOMİ
Yayınlanma: 06 Mayıs 2026 - 13:41
Güncelleme: 06 Mayıs 2026 - 19:32
Rusya döviz ve altın alımına yeniden başlayacak
Rusya Maliye Bakanlığı, iç piyasada yeniden döviz ve altın alımlarına başlanacağını bildirdi
EKONOMİ
06 Mayıs 2026 - 13:41
Güncelleme: 06 Mayıs 2026 - 19:32
İlginizi Çekebilir













































