Bu yıl 6.’sı gerçekleştirilen Uluslararası İstanbul Akıllı Şebekeler ve Şehirler Kongre veFuarı’nda konuşan (ICSG 2018) Mobil Telekomünikasyon Derneği Genel Sekreteri ErhunBaş, “Türkiye’deki mobil operatörler 5G teknolojisine hazırlanıyor. 5G ile uyumlu cihazsayısının 2019 yılıyla birlikte önemli ölçüde artması beklenmektedir.'' diye konuştu.Enerji sektörünün en büyük organizasyonların biri olarak kabul edilen, Enerji ve TabiiKaynaklar Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı,Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Enerji Piyasası Denetleme Kurumu’nundestekleri, ELDER ve GAZBİR’in stratejik partnerliğinde gerçekleşen 200’ün üzerindestandın yer aldığı 6. Uluslararası İstanbul Akıllı Şebekeler ve Şehirler Kongre ve Fuarı (ICSG2018) İstanbul Kongre Merkezi’nde 2 gün süren oturumlar ve özel sunumlarla sona erdi.Kongrede konuşan Mobil Telekomünikasyon Derneği Genel Sekreteri Erhun Baş, akıllıtelefonların hayatımızın büyük bölümünde olduğunu ifade ederek, “Son yıllardakişehirleşmedeki inanılmaz artış, telekomünikasyon alanında yeni gelişmelerin yaşanmasını vebirçok farklı ihtiyacı da doğuruyor. Dünyadaki gelişmelere bakıldığında 5G şebekelerinin,ABD, Güney Kore, Kanada, Japonya ve Çin gibi ülkelerde kullanıcı hizmetine sunulmayabaşlanması Türkiye’yi de harekete geçirdi. 5G teknolojisi gerekli çalışmaların yapılmasınınardından 2019’da yaygın olarak kullanılabilecek” dedi.“TÜRKİYE ROL OYNAMAK İSTİYOR”Operatörlerin 5G teknolojisini hali hazırda test ettiğini ifade eden Baş, “ Bu konuda yasalçerçevelerin çizilmesi gerekiyor ve ciddi çalışmalar var. Devlet mekanizmaları ve operatörlerTürkiye’de sadece kullanıcı olmak değil, standartlarının belirlenmesinde ve yerli olarakgeliştirilmesinde önemli bir rol oynamak istiyor. Dünyadaki gelişmelere bakıldığında ticari5G şebekelerinin, bu yılın ikinci yarısı ve 2019 yılı içerisinde ABD, Güney Kore, Kanada,Japonya ve Çin gibi ülkelerde kullanıcı hizmetine sunulmaya başlanması; 2020 yılında da butrendin daha da yaygınlaşıp hız kazanması bekleniyor. Ülkemizde de, Türkiye’nin 5Gteknolojilerinde öncü ülke olması vizyonuna uygun olarak, gerekli düzenlemelerintamamlanıp, bu teknolojilerin en uygun zamanda son kullanıcı hizmetine sunulacağısöylenilebilir” diye konuştu.“ALT YAPI UYGUN”Mobil operatörler halen Türkiye’de gelişmiş bir 4.5G şebekesiyle hizmet vermeye devamettiğini ifade eden Baş, bu teknoloji için gerekli altyapının uygun olduğunu belirterek,“Şebekenin elemanları yeni nesil 5G teknolojisinin de sunulmasına uygun olup, gereklifrekans tahsislerinin tamamlanması, yazılım güncellemeleri ve belirli ekipman yatırımlarınınardından 5G hizmeti yetkilendirilmiş işletmecilerimiz tarafından sorunsuz bir şekildeverilebilecek” dedi.İNDİRME KAVRAMI ARTIK KULLANILMAYACAKAkıllı cihazlarda hali hazırda kullanılan alt yapı ciddi oranda enerji tüketiyor. Fakat 5Gteknolojisiyle birlikte bu konuda ilerleme yaşanarak enerji tüketimini düşürecek. 5 Gteknolojisinin sağladığı hız nedeniyle kullanıcılar artık indirme kavramını kullanmayacak, tektıkla anında video izleyebilecek. 5G ile uyumlu cihaz sayısının 2019 yılıyla birlikte önemliölçüde artması beklendiğini belirten Genel Sekreter Baş, “5G teknolojisi son kullanıcıya;yüksek ve sürdürülebilir veri hızı, yüksek kapasite, esneklik, düşük gecikme hızı ve dahadüşük enerji kullanımı başta olmak üzere, M2M, IoT, IoE gibi teknolojilerin özel ihtiyaçlarınıda karşılayacak şekilde önemli yararlar sağlayacaktır. Türkiye’deki mobil operatörler, buavantajları son kullanıcılarla buluşturmak üzere faaliyetlerini yoğun şekildesürdürmektedirler.
TEKNOLOJİ VE BİLİM
Yayınlanma: 27 Nisan 2018 - 18:34
TÜRKİYE 5G TEKNOLOJİSİNE HAZIRLANIYOR
TEKNOLOJİ VE BİLİM
27 Nisan 2018 - 18:34













































