Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemeyle birlikte "Türk Devletleri Teşkilatı Üye Devletlerin Hükümetleri Arasında Dijital Ekonomi Ortaklık Anlaşması" kapsamında Türkiye'nin onay süreci tamamlandı. Daha önce Azerbaycan ve Özbekistan’ın onay verdiği anlaşmanın yürürlüğe girmesi için Kırgızistan ve Kazakistan’ın süreçlerini tamamlaması bekleniyor.Anlaşma, Türk devletleri arasında e-ticaret, dijital hizmetler ve veri temelli sınır ötesi ekonomik faaliyetlerin önündeki engelleri azaltmayı hedefliyor. Böylece dijital ekonomide ortak standartların oluşturulması ve daha öngörülebilir bir iş birliği ortamının sağlanması amaçlanıyor.Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, dijital dönüşüm sürecinin hızlandırılması, işletmelerin bölgesel dijital pazarlara erişiminin kolaylaştırılması ve yenilikçi teknolojilerin kullanımının teşvik edilmesinin anlaşmanın temel hedefleri arasında yer aldığı belirtildi.Anlaşma kapsamında elektronik ödeme sistemleri, kağıtsız ticaret uygulamaları, elektronik faturalandırma, hızlı teslimat hizmetleri, elektronik imza, çevrim içi tüketicinin korunması, kişisel verilerin korunması ve siber güvenlik gibi birçok kritik başlıkta ortak çalışma mekanizmaları oluşturulacak.Ayrıca küçük ve orta ölçekli işletmelerin dijital ekonomiye entegrasyonunun desteklenmesi, finansal teknolojiler alanında iş birliğinin artırılması ve bölgesel rekabet gücünün yükseltilmesi de anlaşmanın öne çıkan hedefleri arasında bulunuyor.Türk Devletleri Teşkilatı'nın 11. Zirvesi kapsamında 6 Kasım 2024 tarihinde Bişkek'te imzalanan anlaşmanın, Türk dünyasında ekonomik entegrasyonu derinleştirerek dijital ticaret alanında yeni fırsatlar yaratması bekleniyor.












































